Monday 5 December 2016

My little Baby


Assalammualaikum semua..dengan izin allah dapat menulis blog ini lagi..macam dah lame tak menulis..rasa nak berkongsi perasaan yang menggembirakan ini..perasan sukar digambarkan..hanya allah yang tau perasan ni..keinginan nak ade anak dimakbulkan lepas setahun 2bulan khawin..

Masa tarikh 211116 tepat masuk 39 minggu..aku dah tak larat nak berjalan..perut dah sakit sangat..berdoa hari-hari dipermudahkan urusan bersalin..time 38 minggu checkup aku selamber mintak doc mc dan alhamdullilah doc bagi sebab alasan aku dh tak larat nak pergi site dengan kaki bengkak..jadi sehari sebelum beranak aku sempat gosok baju keje laki aku tuk 3 minggu..macam tau2 je nak beranak..hahaha


21 november 2017

7.00 pagi

Bangun tidur dengan gembiranya sebab dah start cuti..dalam hati klu sempat nak pergi shopping barang anak harini..aku siap hantar laki aku pergi lrt lagi sebab kebetulan hari tu die ade meeting dekat klcc..aku janji aku nak amik die lepak balik keje..lepas hantar laki aku, aku balik rumah siap2 nak pergi last checkup..tapi hati rasa tak sedap..breakfast meehun pun tak habis..last2 aku ajak mak aku ikot pergi checkup sekali..

10.00 pagi

Drive sendiri pergi checkup dekat ampang puteri..hati berdebar2 kalau la beranak harini..sampai je ramai pulak orang tunggu..dalam 30 mint baru aku dapat jmpe Dr fauziah. Aku masuk2 je ayat pertama Dr Fauziah tanye: 
Dr : dah berape minggu ni? Saya tengok awk dah tak larat nak jalan sangat ni..takde rase pape lagi ke? Darah ke?
Aku: tak ada rasa sakit lagi..sakit nak berjalan ada la Dr
Dr: ok jom saya check dulu jalan
Aku: dalam hati rasa nak lari je
Dr: eh ni dah buka 3 cm dan dah berdarah..awk boleh bersalin dah hari ni..dah tak boleh balik rumah nanti awk bersalin dekat rumah..dah boleh masuk labour room..
Aku: blur..bersalin hari ni ke Dr
Dr: yela hari ni..tak kan esok pulak..😂

11.00 pagi

Masa nak masuk labour room rasa nak menangis..whatapp laki aku cepat datang hospital..Masuk labour room sorang diri tanpa orang teman..takutnye ya allah tuhan je tau..mak aku tunggu dekat luar sementara laki aku sampai..nurse cakap tunggu suami datang baru saya pecahkan air ketumban..nurse bagi baju suruh tukar dan masukkan ubat najis..nurse pesan dah tak boleh makan ape2 ye..dah start kene puase..omg aku tak sempat makan banyak bende lagi..

12.30 tengah hari

akhirnya laki aku sampai jugak..lepas air ketumban pecah start la kesakitan datang dengan tibe2..sebelum betul2 sakit aku sempat minta maaf dulu dengan laki aku..siap pesan macam2 klu pape jadi dekat aku..tapi laki aku gelak2 je lebih..awal2 dengan belagaknya tak nak gune gas tapi bile dah buka 6cm bitau nurse nak pakai gas

7.00 malam

Nurse datang check jalan baru 8cm..dari bilik sebelah aku dengan ade orang menjerit2 dan dengar push push sikit lagi boleh puan boleh..omg memang time 2 aku dah takut..berdoa banyak2..

7.30 malam

Dr fauziah datang check jalan lagi..Dr cakap baru 8cm jadi die nak pergi solat dulu..aku dah sakit sangat ni..Dr siap pesan awak kene push kuat2 jangan jadi macam bilik sebelah kene vacum walaupun dah anak no 3..Haha..rasa tak nak beranak time tu..

8.30 malam 

Dr fauziah datang aku dah tak tahan sangat.. bile Dr check jalan je tibe2 die terkejut..eh dah nampak kepale ni..dah ready nak keluar..patut la aku sakit sangat..nurse baru nk prepare alat2..baru nak naikan kaki aku la..nurse cakap jangan teran dulu..sabar dulu..

9.00 malam

Hati dah tak sabar nak teran..alhamdulillah 2x teran aku berjaya jugak melahirkan zafran..laki aku duduk kanan kiri kanan kiri..haha..takde function die dalam labour room tapi sebab aku nak jugak die teman aku

9.19 malam

keluar je terus menangis dan time tu aku rasa nak menangis..tak ada bende yang lebih indah..first time tengok zafran mata aku kabur last2 laki aku yang dukung die..haha..dah tak ade tenaga sebab dari pagi tak makan..

Nama: muhammad zafran azfar
Berat: 2.68kg
Panjng: 58cm


 First gambar zafran..time ni dalam labour room lagi..laki aku duk sibuk amik gambar

11.00 malam

baru aku dapat keluar dari labour room..tapi zafran kena tinggal dulu sebab nak bersih2 kan die dulu..dan time 2 aku sangat lapar nasib parent aku datang belikan bubur..maka start la diet pantang aku..

12.00 malam

Sempat jugak parent aku tengok zafran walaupun sekejap..time tu masih blur2 betul ke aku dah ada nak ni..pengalamn yang tak dapat di lupakan sampi bila2



No comments:

Post a Comment