Wednesday 13 April 2011

Mari compare cupcakes..Hehe

Well aku sekarang ni tengah gile cupcakes..patut la berat aku makin naek..:p..setelah sekian lame aku mengusha2 cupcakes yang murah dan cantik2 dekat uniten dan rumah aku, aku dah dapat senarai2 blog2 cupcakes yang sedap, murah (mesti dan wajib..:p) dan berpatutan dengan harganye..Kesimpulan nye takde la mahal sangat nak beli..hehe

1. http://chocandchip.blogspot.com/

Ape yang best sangat kat kedai ni..ok..cake nye yang sedap..boley pilih nak vanila atau coklat tanpa extra cas..huhu..slalu nye klu sesape nak perise coklat dieorang akan buat extra cas rm5 tp kat kedai ni tak payah..Lagi satu yang best cakes die ade chips..tak payah extra cas..memang dalam package die..wah2..bestnye..huhu..Design die biase je tp yang bestnye cakes die sangat sedap..Harga cupcake yang paling murah setakat aku usha..1set 16cupcakes rm32..Tak ade kedai tapi homemade cupcakes..rumah die dekat ca4 wangse maju..2 yang best 2..dekat je dengan uma aku..2minit je dari uma aku..hehe




2. http://lilbitebakery.blogspot.com/

Kedai seterusnye adalah kedai ni..Ape yang best sangat kat kedai ni..ok..Yang bestnye adalah cream die yang sangat2 sedap..sampa menjilat ijari..semuenye cukup rasa..manis die, lemak die..adui..lapa lak..:p..Design die yang unik pun buatkan die menjadi kedai pilihan..Design die cantik menarik kau memang de boom..haha..:p..tak de kedai jugak..Homemade cupcakes tapi orang nye sangat peramah dan baek..Rumah die dekat2 bangai..dekat la dengan uniten..hehe..Harganye juga berpatutan..ni kedai no 2 yang murah..1set cupcake ada 16cupcakes rm35 yang medium..huhu..best2..




3. http://spreadthefrost.blogspot.com/

Kedai seterusnye adalah kedai ni..Ape yang best sangat kat kedai ni..ok..Ape yang menarik pasal kedai ni..Design die yang sangat kratif sangat2..jiwa Alia ni lebih kepada kartun2 dan yang simple tapi menarik..Klu tgk pun mesti yam yam nak makan..Cakes dan cream die juga sangat2 la sedap..klu dah makan memng tak boleh yang berhenti sampai habis..jadi leka lak makan cupcakes..hehe..tak ade kedai..Homemade cupcakes jugak..dekat je dengan uniten..Memudahkan lagi keje nak pergi amik cupcakes ni..hehe..Alia pun senang nak bercakap dengan die..ape yang kte mintak mesti ok saje..hehe..:p..Harge die agak mahal sikit tp klu ad bajet lebey sikit berbaloi la nak beli..1 set cupcakes small 36cups rm60..




4. http://littlebakerina.blogspot.com/

Kedai seterusnye adalah kedai ni..Ape yang best sangat kat kedai ni..ok..Kedai ni aku x sempat nak tempah lagi cupcakes die sebab time aku nak tempah 2 die nak pergi holiday..so aku tak sempat nak tempah dengan die la..Ape yang menarik pasal keda ni adalah cream nye yang banyak..Kedai ni tak kedekut cream..Selalunye kedai laen klu ade yang nak cream lebey, dieorang akan buat extra cas rm5 tapi kedai ni tak payah..Design die penuh dengan cream buat kan semue orang nak tempah dengan kedai ni.. so sape yang penggemar cream sila tempah cupcake dekat sini..Tak de kedai jugak..Homemade cupcakes..Yang bestnye lagi dekat dengan uma aku dan senang nak amik..Harge die takde la murah sangat tp biase2 je..

(SIZE : Small - 49pcs, Medium - 25pcs, Large - 16pcs)
TYPE :
Regular : RM50.00
Theme/Hantaran: RM60.00 & above (depending on designs)





5. http://www.totcupcakes.com/

Kedai seterusnye adalah kedai ni..Ape yang best sangat kat kedai ni..ok..Kedai ni aku taksempat nak tempah lagi cupcakes die sebab aku baru je jumpe kedai ni..Dekat gile dengan rumah aku..dekat dengan Danau Kota..Kedai ni dah pernah masuk dalam wanita hari ini tv3..Design die sangat cantik dan berbaloi kalu tempah..Klu tak, tak kan la boleh masuk tv3 kan..:p..Tak berkesempatan nak tempah lagi dengan kedai ni tapi insyallah aku akan tempah dari kedai ni..hehe..Harga die pun sangat2 berpatutan..Adalah antara kedai cupcakes yang murah pernah aku usha setakat ni..16pcs package  vanilla cupcake with vanilla buttercream = rm35..Murah..Mari usha design die..hehe





6. http://passioncupcakes.blogspot.com/

Kedai seterusnye adalah kedai ni..Ape yang best sangat kat kedai ni..ok..Ni merupakan kedai best pwen aku..Die berkongsi dengan member sepejabat die Liza..Baru je buka tapi ramai yang dah tempah..Tak ade kedai..Homemade cupcakes..Tak berkesempatan nak tempah lagi ye rina..hehe..Nanti aku tempah..(aku tolong promot kat ek?..hehe..:p )..Design yang sangat menarik dan harga pun berpatutan..Ape yang unik kedai ni, boley beli sikt..Tak payah beli set2..klu dekat kedai laen korang kne beli set contoh 1set 16cupcake..Nak makan 2 orang mesti tak abis kan..Klu kedai ni boley beli sikt2 cupcakes..Klu nak makan berdue boley la order sikit kan..hehe..Jom usha design die..Kedai die dekat bangi..so dekat je la dengan uniten..hehe





 So ni la kedai2 cupcake yang aku rase berpatutan kalu korang nak tempah ye..Nak tempah ble2 mase pun tak kesah..Tak semestinye tempah cupcakes untuk sambut atau rai ape2..sekadar suke2 pun boley gak..hehe

No comments:

Post a Comment